loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

مشاور عالي سازمان سنجش، نحوه قرائت پاسخنامه‌ها، زمان و نحوه انتخاب رشته و پذيرش دانشجو براي آزمون سراسري سال 92 را تشريح کرد. دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خب

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

مشاور عالي سازمان سنجش، نحوه قرائت پاسخنامه‌ها، زمان و نحوه انتخاب رشته و پذيرش دانشجو براي آزمون سراسري سال 92 را تشريح کرد.

دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه آزمون سراسري سال 92 با نظم و آرامش، کيفيت مطلوب و امنيت کامل برگزار شد، اظهارکرد: پس از برگزاري آزمون پاسخنامه‌ها به صورت لاک و مهر شده و در امنيت کامل به نماينده دفتر فناوري اطلاعات سازمان تحويل داده شد.

مشاور عالي سازمان سنجش، نحوه قرائت پاسخنامه‌ها، زمان و نحوه انتخاب رشته و پذيرش دانشجو براي آزمون سراسري سال 92 را تشريح کرد.

دکتر حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه آزمون سراسري سال 92 با نظم و آرامش، کيفيت مطلوب و امنيت کامل برگزار شد، اظهارکرد: پس از برگزاري آزمون پاسخنامه‌ها به صورت لاک و مهر شده و در امنيت کامل به نماينده دفتر فناوري اطلاعات سازمان تحويل داده شد.

وي با بيان اينکه قرنطينه‌ پاسخنامه‌هاي آزمون سراسري از صبح پنجشنبه ششم تيرماه آغاز شد، گفت: پس از آغاز عمليات قرائت پاسخنامه‌ها، پاسخنامه هر داوطلب توسط دو دستگاه علامت خوان به طور جداگانه قرائت شد و نتيجه حاصله با هم تطبيق داده شده و به طور موردي نيز نتيجه به صورت دستي کنترل شد تا از صحت قرائت آنها اطمينان حاصل شود.

توکلي افزود: نتيجه قرائت در چند طيف تهيه و براي نگهداري در محل‌هاي امن به مسئولان تحويل داده شده است.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به پايان قرنطينه پاسخنامه‌ها در21 تيرماه، تصريح کرد: پس از پايان يافتن قرنطينه پاسخنامه‌ها، کليه پرسنل قرنطينه به سلامت از قرنطينه خارج شده و بر اساس گزارشات رسيده تعداد 920 هزار و 200 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که نشان از حضور 85 درصدي داوطلبان در جلسه آزمون دارد.

توکلي خاطرنشان کرد: از اين تعداد 23 هزار و 925 داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمايشي اصلي خود در گروه آزمايشي هنر و 88 هزار و 133 داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمايشي اصلي خود در گروه زبان‌هاي خارجي نيز حاضر بودند.

اعلام نتايج اوليه آزمون در 12 مرداد ماه

وي درباره زمان اعلام نتايج اوليه آزمون، گفت: نتايج اوليه به صورت کارنامه تنظيم و در روز شنبه 12 مرداد ماه بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد.

توکلي همچنين با اشاره به زمان انتشار پاسخنامه‌هاي داوطلبان، اظهارکرد: يک هفته پس از اعلام نتايج اوليه پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوري کمتر از 75 هزار در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني و کمتر از 10 هزار در گروه‌هاي هنر و زبان خارجي براي اطلاع داوطلبان بر روي سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي از روز سه شنبه 15 مرداد بر روي سايت سازمان منتشر خواهد شد، اظهارکرد: اين دفترچه حاوي شرايط پذيرش، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌هاي تحصيلي است.

زمان و نحوه انتخاب رشته مجازين کنکور

وي با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از روز پنج شنبه 17 مرداد، تصريح کرد: انتخاب رشته داوطلبان تا روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مشاور عالي سازمان سنجش درباره تسهيلات سازمان براي داوطلبان در خصوص انتخاب رشته، گفت: نرم افزار راهنماي انتخاب رشته به داوطلب امکان مي‌دهد که با توجه به وضعيت علمي و نمره آزمون 92 خود را با داوطلب مشابه در آزمون سال 91 مقايسه کرده و امکان قبولي خود را بررسي کند.

وي افزود: همچنين ويژه‌نامه انتخاب رشته حاوي اطلاعات مفيدي درباره فرآيند انتخاب رشته خواهد بود و ويرايش جديد کتاب «انتخاب رشته – انتخاب آينده» بر اساس آيين نامه‌هاي پذيرش دانشجويان بازنگري شده و به صورت مفصل به بحث انتخاب رشته پرداخته است.

توکلي درباره اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري سال 92، اظهارکرد: فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي در هر دو نحوه پذيرش از طريق نتايج اوليه آزمون و همچنين سوابق تحصيلي روز پنجشنبه 21 شهريور ماه از طريق سايت سازمان سنجش منتشر مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان علاقمند به کد رشته محل‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد، گفت: با توجه به اينکه دانشگاه آزاد براي پذيرش دانشجو در کد رشته محل‌هاي تحصيلي خود به طور جداگانه اقدام مي‌کند، انتخاب رشته در اين کد رشته محل‌ها پس از اعلام نتايج اوليه و دريافت کارنامه آزمون از طريق سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام مي‌شود.

محسن بازدید : 693 1392/04/25 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی