loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی صحبت‌های کاظم قلم‌چی 2 آذر 93برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی صحبت‌های کاظم قلم‌چی 2 آذر 93 امسال با توجه به این‌که کنکور چیزی حدود

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

2 آذر 93

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

2 آذر 93

امسال با توجه به این‌که کنکور چیزی حدود 15 روز زودتر برگزار می‌شود یک برنامه جمع‌بندی را برای نیم‌سال اول در نظر گرفته‌ایم این برنامه با این هدف است که نه تنها در امتحانات مدرسه موفق شوید بلکه مطالعه شما برای امتحانات مدرسه، برای کنکور شما هم موثر باشد تا  مجبور نشوید در اردیبهشت‌ماه با عجله و فشرده جمع‌بندی کنید.

این نکات فقط در مورد کنکوری‌ها است چون دیگران امسال کنکور ندارند. این موضوع از این جنبه هم اهمیت دارد که سال چهارمی‌ها همواره فکر می‌کنند اگر برای مدرسه و تشریحی بخوانند گویا برای کنکورشان کمک نمی‌کند در صورتی که درس خواندن برای مدرسه به ویژه در سال کنکور، پیش‌نیاز کنکور است.

در این برنامه‌ منابع جمع‌بندی را در نظر گرفتیم دانش‌آموزان از سه کتاب جمع‌بندی پیش 1، جمع‌بندی پایه و جمع‌بندی عمومی‌هامی‌توانند در این بازه زمانی استفاده کنند.

27 آذر قبل از امتحانات مدرسه است و 25 دی بعد از امتحانات مدرسه،‌ این‌دو تاریخ، زمان‌هایی هستند که توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان در آن‌ها حتما از کتاب جمع‌بندی امتحان جمع‌بندی از خودشان بگیرند.

هم‌چنین برای بازه زمانی 6 دی تا 26 دی که دانش‌آموزان درگیر امتحانات مدرسه هستند توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان قبل از هر آزمون تشریحی مدرسه یک آزمون جمع‌بندی درس‌محور از کتاب جمع‌بندی از خودشان بگیرند.

از 26 دی تا 10 بهمن هم که زمان آمادگی برای آزمون جمع‌بندی پایه است همین کار را برای دروس پایه انجام ‌دهند. این‌آزمون‌ها، آزمون‌های بی‌بهانه هستند چون در این زمان همه شرایط یکسانی دارند و مطالب را تمام کرده‌اند و می‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند و پیشرفت خودشان را هم ببینند.

ما برنامه‌ای گذاشته‌ایم که دانش‌آموزان تشریحی خواندن برای مدرسه را با تستی خواندن تلفیق کنند و نگران نباشند که اگر تشریحی می‌خوانند از کنکور عقب می‌مانند.

هم چنین در این بازه زمانی، دانش‌آموزان در جلسات 5 نفره شرکت می‌کنند. پشتیبان‌ها دانش‌آموزان را در گروه‌های 5 نفره به این جلسات دعوت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند این گروه‌ها بر چه اساسی (همگون یا ناهمگون) انتخاب شوند. مثلا دانش‌آموزانی که هم‌تراز هستند یا هم‌مدرسه هستند یا دانش آموزانی که والدین آن‌ها دبیر هستند یا شغل مشابه دارند در هر صورت در این جلسات یادگیری از همتایان صورت می‌گیرد.

از دانش‌آموزان می‌خواهیم که قبل از شرکت در این جلسات دو هدف‌گذاری را انجام دهند یکی برای پروژه سوم و دیگری برای امتحان‌های مدرسه.

و آن‌چه از والدین می‌خواهم این است که برای فرزندانشان زمان بگذارند در تحقیقی که اخیرا در آلمان انجام داده‌اند متوجه شده‌اند که در این کشور، مادرها روزی 4 دقیقه و پدرها 2 دقیقه زمان صرف فرزندانشان می‌کنند.

والدین در گفتگو با فرزندشان قبل از جلسه یک ماه آینده برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنند.

و باز تاکید می‌کنم که منابع این دوران 3 کتاب جمع‌بندی است.

آیا در ایام امتحانات نیز کار تستی لازم است؟

کاظم قلم‌چی: در جلسه امروز به همین نکته اشاره کردیم. بله دانش‌آموزان در کنار تمرین تشریحی برای امتحان مدرسه تستی هم باید کار کنند و این‌که چگونه این دو را تلفیق کنند که کار مدرسه مخدوش نشود را در بالا توضیح دادم.

مقاطع پایه کتاب‌های پرتکرار را فقط کار می‌کنند و کنکوری‌ها از کتاب‌های جمع‌بندی هم استفاده می‌کنند.

برای کم کردن اشتباهات در آزمون چه کار کنم؟

کاظم قلم‌چی: کتاب اشتباهات متداول را استفاده کنند و ببینند که دیگران در کدام دام‌های آموزشی افتاده‌اند و سعی کنند در آن‌ها نیافتند.

به کتاب خودآموزی  خودشان یا صفحه شخصی در سایت کانون مراجعه کنند و اشتباهات خودشان را ببنند که کدام و چه نوع سوال‌هایی را اشتباه جواب داده‌اند.

قبل از آزمون‌ها هم هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا را انجام دهند.

اگر هم مثلا دو هفته خوب درس خواندید فکر نکنید باید همه را پاسخ دهید بلکه طبق هدف‌گذاری واقع‌بینانه خودتان عمل کنید.

نکته پایانی و جمع‌بندی: از دانش‌آموزان می‌خواهیم که از الان برای امتحانات مدرسه خودشان را آماده کنند. والدین که بهترین مشاور آن‌ها هستنید نیز در این زمینه کمک کنند و در گفتگو با فرزندشان بر اساس کارنامه رنگی‌ای که ما به دانش‌آموزان می‌دهیم، یک هدف‌گذاری خوبی برای موفقیت در آزمون‌های پروژه سوم و امتحانات مدرسه داشته باشند.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

درباره کارشناسی , مشاوره ,
محسن بازدید : 598 1393/09/02 زمان : نظرات (1)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط sama در تاریخ 1393/12/06 و 12:20 دقیقه ارسال شده است

Kheili mamnun, kheili khub bud


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی